Duża część osób, swój biznes zaczyna od wymyślenia produktu, a potem dopiero szukania odbiorców i liczenia, że „jakoś” się sprzeda. A okazuje się, że zanim poświęcisz czas, pieniądze oraz energię na jego wyprodukowanie, powinnaś sprawdzić, czy jest na niego popyt. To co nam się wydaje pożyteczne i potrzebne, nie oznacza, że tak jest. Dlatego jeśli uważasz, że masz super pomysł na biznes wydarzeniowy, najpierw zbadaj rynek. A jak to możesz zrobić?

 

  • Analiza popytu – Sprawdzenie, czy są klienci na Twój produkt. Czy ktoś już to robi, a jeśli nie, szukaj odpowiedzi- dlaczego? Może właśnie nie ma na to zapotrzebowania?

 

  • Analiza konkurencji – Jak dużo osób to robi w Twoim otoczeniu? Jak Ty możesz się wyróżnić?

 

  • Mocne i słabe strony produktu – Co uważasz za jego zaletę, a nad czym musisz jeszcze popracować? Przyjrzyj się, co robią inne osoby z Twojej branży. Sprawdź, czego nie robią, a co może być Twoją szansą na sukces. Ale miej na uwadze to co robią dobrze, żeby Twoja oferta nie pozostawała w tyle.

 

  • Ankieta -Tworzysz dokument z pytaniami, które mogą Ci pomóc w ustaleniu, czy Twój pomysł jest trafiony. Starasz się, aby jak najwięcej osób z Twojej grupy docelowej produktu, odpowiedziało na pytania. Odpowiedzi przypadkowych osób nie dadzą Ci obrazu, czy jest popyt na Twój produkt. Doradzam tworzenie pytań zamkniętych, choć otwarte dają większy feedback. A czemu? Bo niestety większość woli wskazać jedną z odpowiedzi, niż wysilić się na własną wypowiedź.

 

  • Darmowe narzędzie Google Keyword Tool – Dzięki niemu sprawdzisz, czy Twoi potencjalni klienci wpisują słowa i frazy kluczowe związane z Twoim produktem, czy też Twoją branżą w wyszukiwarkę Google, a jeśli tak, to ilu z nich to robi. Link do narzędzia, znajdziesz TUTAJ.

 

Poszukaj również inspirujących informacji w Internecie o badaniu rynku. Znajdziesz tam mnóstwo inspiracji i pomysłów, jak to rzetelnie zrobić.

 

Przydatne artykuły:

https://annasawczuk.wordpress.com/2011/12/18/analiza-badanie-rynku-metoda-domowa-za-darmo-samodzielna/

http://www.biznes-firma.pl/badanie-rynku-malej-firmy/14497

https://mambiznes.pl/poradniki/marketing/jak-zbadac-rynek-malej-firmy-3867

https://malawielkafirma.pl/badanie-rynku/

 

badanie rynku

 

PORADA : Nigdy nie pomijaj tego elementu. A czemu? Bo możesz więcej stracić niż zyskać. Ja, zaczęłam tworzyć ten kurs, będąc przekonana, że co, jak co, ale wiem, co potrzebują kobiety, aby tworzyć WYDARZENIA. Napisałam 3 moduły i wzięły mnie wątpliwości. I żeby uciszyć głos sumienia, jednak zrobiłam badanie. Okazało się, że to co uznałam za  mało ważne i nieistotne, dla uczestniczek ankiety, było ważne i nieznane!  Bo rutyna działań powoduje, że często nie potrafimy spojrzeć obiektywnie na swój produkt. To co nam się wydaje oczywiste, dla innych może być objawieniem. Pamiętaj, że szkoląc, jesteś w innym punkcie wiedzy niż Twój klient. To, co kiedyś było dla  Ciebie trudne, teraz jest łatwe, ale niekoniecznie dla klienta.

 

            Teraz Twoja kolej!

 

Pomyśl, jakie pytania zadasz w ankiecie, aby ustalić, co powinno Twoje wydarzenie zapewnić klientowi? Czego Twój klient może oczekiwać?